Zdjęcia – stylizacje

Style czyli stylizacje zdjęcia są w Easy Palette – widoczne na obrazku
EPstyle_zps3ca8b1fe

Co tam znajdziemy? Sposoby zmiany wyglądu fotografii, przy czym do dyspozycji są:
Fading (zblaknięcia), Face (do twarzy), Building (budynki), Flower (kwiaty), Leaf (liście), Light (oświetlenie), Dawn (świt), Sculpture (rzeźba), Nature (natura), Season (pory roku), Sky (niebo), Filter (filtry dodające określonego koloru) i Others (pozostałe).
Należy używać je zgodnie z przeznaczeniem – używanie stylizacji przeznaczonej np. dla rzeźby do krajobrazu da mało ciekawe efekty.

Przykład właściwego użycia – zdjęcie oryginalne

P1050714_zpse1730969

P1050714twilight_zps0608fd0aA tu przy ustawieniu Early twilight (wczesny zmierzch)

P1050714leaf_zps260308eei Withered leafs (zwiędłe liście)

Takich stylizacji jest około 100 w EP więc z pewnością jakaś przydatna się trafi pod konkretne zdjęcie. Ale to już są stylizacje, ingerujące w oryginalny obraz.

Ponieważ jak widać na jednym z obrazków niebo może być bardziej błękitne – skorzystamy z tego. Ale ustawienie „wczesny zmierzch” ściemnia całe zdjęcie, więc poszukamy gdzie indziej odpowiedniego.

Zmiana charakteru zdjęcia na podstawie zdjęcia referencyjnego

Górna belka czyli warianty dla zaawansowanych – i ta sama funkcja Adjust -> Style. Tam oprócz tego co w EP jest pozycja Custom
Klikając w Load załadowałem dobrze wykonane i oświetlone zdjęcia (kwiaty)

P1050714style_zps850d61e3

I już mogłem cieszyć się „odzyskanym” niebem przy zachowanej jasności zdjęcia.

P1050714niebo_zpsdf8e5ebb

Każda taka stylizacja nastawiona jest raczej na wykorzystanie w pracach niż poprawę oryginalnego zdjęcia „do albumu”.
Wytrawne oko zauważy, że zmieniane są rzeczy o tej samej barwie (przykładowo na obrazku wyżej- kora brzozy może zbłękitnieć). Nie jest to rażące, ale warto wiedzieć – dlatego wspomniałem o wykorzystaniu raczej w pracach.

Jak to działa?

Na podstawie naświetlenia referencyjnego obrazka zostanie ustawiony ten nad którym pracujesz.
Przykładowo po wczytaniu czerwonego kwiatka barwy na zdjęciu nie stałyby się czerwone. Tu chodzi (chyba) o model oświetlenia, krzywą, prawdopodobnie w tym przypadku niebo stałoby się bardziej niebieskie. Po wczytaniu czarnej planszy – stałoby się (prawdopodobnie) białe. To jest pole do samodzielnych odkryć.

Pokażę na czystych barwach

adjustment_01

Użyte jako obrazek referencyjny biała i czarna plansza dają obrazek szary.
Kolory jaskrawe takie jak tu żółty i czerwony dają przesadną jaskrawość, za duże wysycenie kolorów. W zasadzie nawet każda czysta barwa użyta w takiej ilości (obrazek referencyjny będący jako jednokolorowa plansza).

Inaczej jest przy użyciu normalnego, dobrze zrobionego zdjęcia – jakoś „równo to się rozkłada”, można uzdatnić słaby obrazek jakimś dobrym pod względem kolorystyki, właśnie przez użycie dobrego jako referencyjny.

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: